DEPARTAMENTO DE EDUCACIÓN
SECUNDARIA TÉCNICA VALLE DE MÉXICO
ESCUELA SECUNDARIA TÉCNICA
NÚM. 127 "ADOLFO LÓPEZ
MATEOS"
C.C.T.15DST0135Z
CICLO ESCOLAR 2019-2020
RELACIÓN
DE ALUMNOS QUE REPROBARON EL SEGUNDO TRIMESTRE DEL CICLO ESCOLAR 2019-2020 EN
LOS GRUPOS 2° “A”, y “B”, TURNO MATUTINO Y 2° “A”, “B”, “C”, “D”, y “E” TURNO VESPERTINO.
Profesora: Ada Sarai
Jiménez Martínez.
Materia: INGLES.
ACTIVIDAD
DE RECUPERACIÓN PARA LOS ALUMNOS DE SEGUNDO GRADO DE SECUNDARIA QUE REPROBARON
EL SEGUNDO TRIMESTRE EN LA MATERIA DE INGLÉS. DURANTE EL CICLO ESCOLAR
2019-2020.
Profesora: Ada Sarai
Jiménez Martínez.
Materia: INGLES.
Instrucciones:
Estimados alumnos, para acreditar el segundo trimestre deberán de
hacer el siguiente examen. Copia en tú cuaderno las actividades y contesta ahí
mismo. Tendrás que tomar fotografía de cada sección (en cada una se incluye una
o dos actividades) y enviarlas al correo electrónico adasarij10@gmail.com entregarlo
el mismo día de su publicación en el blog de la escuela, es decir, el día lunes
8 de mayo del 2020 antes de las 4:00 P.M. NOTA: NO SE ACEPTARÁN NINGÚN
EXAMEN EXTEMPORÁNEO Y EN CONSECUENCIA SE TENDRÁ POR NO PRESENTADO.
PRIMERA SECCIÓN
Copia el texto en tu cuaderno:
Whit this activity, you are going to
know and prepare an anecdote.
Do you know what an anecdote is?
Well, an anectote is a story about an experience
you had. It starts with a small introduction (for example, when and where it
took place) and then, it tells what happened. It is personal, so we can share
your feelings and the reasons why the experience was important or memorable.
Emotions like surprise, excitement, or anger are better expressed with an
emphatic volumen and increasing speed a little. Calmer emotions use a more
neutral tone of voice and normal speed.
Ahora copia y
contesta las preguntas de la tabla siguiente:
Questions
|
Answers
|
What
main elements does an anecdote have?
|
|
What can you do with your voice to
express emotions when sharing an experience?
|
|
SEGUNDA SECCIÓN
A continuación
transcribe en tu cuaderno la siguiente actividad:
In this activitie,
you will perform the reading out loud of theater plays. Answer the questions to
know how well prepared you think you are.
1.- Is it easy for
you to read out loud in English?
2.- Can you express
emotions and reactions when reading a text out loud in English?
Copy and read the
text Act II, scene two from Mary Heart of Gold. Circle the words that
express how the characters feel. Copy on your notebook the questions and answer
them.
1.- Where are the
characters in the scene?
2.- What are the
feelings that you can recognize in the text? Make a list on your notebook with
them.
TERCERA SECCIÓN
A continuación
transcribe en tu cuaderno la siguiente actividad:
In this until you will compare stories. Read the sentences
and write the words that best describe how you normally act (always,
usually, sometimes, never). Look the example 1.
1.- I _____always___________ read news
stories in English.
2.- I __________________________ talk about news
stories.
3.- My opinions __________________________ change
when I read news stories.
4.- I __________________________ feel comfortable
comparing news stories in a conversation.
5.- I am __________________________ comfortable
asking someone qustions about the news.
6.- I have __________________________ compared the
same news story in different newspapers.
Copia en tu
cuaderno el siguiente texto:
NEWS PAPERS
Names of sections, headlines, and pictures are
graphic elements that can help us quickly find the information we want to read
in a newspaper. The first paragraph and it usually summarizes the general
circumstances of the event (place, time participants, etc.)
Ahora dibuja o
recorta y pega en tu cuaderno una portada de periódico en la que puedas
identificar las partes del periódico en inglés. Puedes usar las palabras en el
recuadro siguiente:
No hay comentarios.:
Publicar un comentario