lunes, 8 de junio de 2020

PROFRA. ADA SARAI INGLES 2DOS. RECUPERACION 2DO. TRIMESTRE

DEPARTAMENTO DE EDUCACIÓN SECUNDARIA TÉCNICA VALLE DE MÉXICO
ESCUELA SECUNDARIA TÉCNICA NÚM. 127   "ADOLFO LÓPEZ MATEOS"
C.C.T.15DST0135Z
CICLO ESCOLAR 2019-2020


RELACIÓN DE ALUMNOS QUE REPROBARON EL SEGUNDO TRIMESTRE DEL CICLO ESCOLAR 2019-2020 EN LOS GRUPOS 2° “A”, y “B”, TURNO MATUTINO Y 2° “A”, “B”, “C”, “D”, y “E” TURNO VESPERTINO. 

Profesora: Ada Sarai Jiménez Martínez.
Materia: INGLES.


ACTIVIDAD DE RECUPERACIÓN PARA LOS ALUMNOS DE SEGUNDO GRADO DE SECUNDARIA QUE REPROBARON EL SEGUNDO TRIMESTRE EN LA MATERIA DE INGLÉS. DURANTE EL CICLO ESCOLAR 2019-2020.


Profesora: Ada Sarai Jiménez Martínez.
Materia: INGLES.

Instrucciones: Estimados alumnos, para acreditar el segundo trimestre deberán de hacer el siguiente examen. Copia en tú cuaderno las actividades y contesta ahí mismo. Tendrás que tomar fotografía de cada sección (en cada una se incluye una o dos actividades) y enviarlas al correo electrónico adasarij10@gmail.com entregarlo el mismo día de su publicación en el blog de la escuela, es decir, el día lunes 8 de mayo del 2020 antes de las 4:00 P.M. NOTA: NO SE ACEPTARÁN NINGÚN EXAMEN EXTEMPORÁNEO Y EN CONSECUENCIA SE TENDRÁ POR NO PRESENTADO.

PRIMERA SECCIÓN
Copia el texto en tu cuaderno:

Whit this activity, you are going to know and prepare an anecdote.

Do you know what an anecdote is?

Well, an anectote is a story about an experience you had. It starts with a small introduction (for example, when and where it took place) and then, it tells what happened. It is personal, so we can share your feelings and the reasons why the experience was important or memorable. Emotions like surprise, excitement, or anger are better expressed with an emphatic volumen and increasing speed a little. Calmer emotions use a more neutral tone of voice and normal speed.

Ahora copia y contesta las preguntas de la tabla siguiente:

Questions
Answers
What main elements does an anecdote have?

What can you do with your voice to express emotions when sharing an experience?


SEGUNDA SECCIÓN
A continuación transcribe en tu cuaderno la siguiente actividad:

In this activitie, you will perform the reading out loud of theater plays. Answer the questions to know how well prepared you think you are.

1.- Is it easy for you to read out loud in English?
2.- Can you express emotions and reactions when reading a text out loud in English?


Copy and read the text Act II, scene two from Mary Heart of Gold. Circle the words that express how the characters feel. Copy on your notebook the questions and answer them.






1.- Where are the characters in the scene?

2.- What are the feelings that you can recognize in the text? Make a list on your notebook with them.








TERCERA SECCIÓN
A continuación transcribe en tu cuaderno la siguiente actividad:

In this until you will compare stories. Read the sentences and write the words that best describe how you normally act (always, usually, sometimes, never). Look the example 1.

1.- I _____always___________ read news stories in English.

2.- I __________________________ talk about news stories.

3.- My opinions __________________________ change when I read news stories.

4.- I __________________________ feel comfortable comparing news stories in a conversation.

5.- I am __________________________ comfortable asking someone qustions about the news.

6.- I have __________________________ compared the same news story in different newspapers.


Copia en tu cuaderno el siguiente texto:


NEWS PAPERS

Names of sections, headlines, and pictures are graphic elements that can help us quickly find the information we want to read in a newspaper. The first paragraph and it usually summarizes the general circumstances of the event (place, time participants, etc.)




Ahora dibuja o recorta y pega en tu cuaderno una portada de periódico en la que puedas identificar las partes del periódico en inglés. Puedes usar las palabras en el recuadro siguiente:






No hay comentarios.:

Publicar un comentario